وبلاگ#مهرزادwww.eMZed.ir

معرفی مدرسه شطرنج آیندگان

 

" با سلام و درود  به مهمانان عزیز و کاربران گرامی وبلاگ #مهرزاد، ضمن عرض ادب و احترام به شما، این صفحه به منظور اطلاع رسانی و برای نشر آگاهی و غنی سازی می باشد،

خواهشمند است، هر گونه پیشنهاد یا انتقاد را به مدیر سایت بفرمایید. "

 


 

ضمن عرض تبریک به کارآفرین فرهیخته و مربی شطرنج، جناب استاد آقامحمدی، که مدیر مدرسه شطرنج آیندگان هم می باشند، متن ذیل را از قول وب سایت ایشان، بازنشر می کنیم. قابل ذکر است، گروه ما، از روش تدریس و کلاسهای این مدرسه بازدید داشته اند و با برخی از اولیاء و دانش آموزان هم گپ و گفت نموده اند.

 

مدرسه شطرنج آیندگان در سال ۱۳۹۰ با مدیریت محمد آقامحمدی در محدوده میدان هفت تیر شروع به کار کرد و تا کنون بازیکنان شایسته بسیاری را به جامعه شطرنج معرفی کرده است. کسب مقام‌های متعدد منطقه ای، استانی و کشوری، توسط بازیکنان ارزشمند این مجموعه از سال ۱۳۹۲ شروع شده و تا کنون ادامه داشته است. آخرین دستاوردهای  بازیکنان مدرسه شطرنج آیندگان در سال جاری کسب مقام سوم در لیگ برتر باشگاه‌های استان تهران توسط تیم بزرگسالان و همچنین کسب مقام های ارزشمند اولین و دومین  بازیکن برتر  استان تهران در جام بین‌المللی پایتخت توسط امیل بدلی ملکونیانس و کوین براتی بوده است. مدرسه شطرنج آیندگان با به کارگیری بهترین منابع آموزشی و برجسته ترین اساتید برای سال های آینده، برنامه‌های ویژه ای را تدارک دیده است.

به امید موفقیت روزافزون 


شطرنج می تواند مسئولیت پذیری ، پذیرفتن اشتباهات شخصی نا امید نشدن و جنگیدن برای جبران را به کودک ما بیاموزد و با فعال کردن هر دو نیمکره بصورت همزمان در دراز مدت باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش قدرت آن شود . در بعد سرگرمی نیز بعنوان یک تفریح سالم می تواند ساعت ها کودک را به خود مشغول کند و از تمایل او به بازی های رایانه ای و هرزگردی در فضای مجازی بکاهد.

 

افزایش :
✅ هوش ریاضی ( IQ ) 
✅ حافظه و قوه تخیل
✅ واقع بینی
✅ کنترل خشم
✅ اعتماد بنفس و خلاقیت
✅ توانایی خواندن 
✅ رشد سلولهای عصبی
✅ قدرت مدیریت و راهبری
✅ تمرکز و مهارت حل مساله
✅ قدرت برنامه ریزی و آینده نگری

 

کاهش :
❌ غرور
❌ خود خواهی
❌ افسردگی
❌ اختلال حواس
❌ خطاهای شناختی
❌ ابتلا به آلزایمر و زوال عقل

 

شطرنج تمامی توانمندی های کیفی را در خود دارد.

 

شطرنج تمرینی است برای دور نگه داشتن بیشترافراد از مشکلات

 

شطرنج توانمندی بیشتری را در حل مسائل به فرد هدیه می دهد.

 

شطرنج الگوی درست اندیشیدن را در ذهن فرد ایجاد می کند.

 

شطرنج به دلیل ماهیت رقابتی بودن خود اعتماد به نفس فرد را تقویت می نماید.

 

شطرنج به دلیل چالش هایی که ایجاد می کند، عضله مغز را تقویت می نماید.

 

یادگیری شطرنج کودکان را آماده یادگیری مطالب درسی می سازد وذهن شناخت گرای آنها را تقویت می کند.

 

شطرنج صبر و حوصله کودکان برای یادگیری در کلاس های درس را افزایش می دهد.

 

شطرنج خلاقیت کودکان را برای حل مسائل متنوع و مختلف پرورش می دهد.

 

کودکان بازی کردن را دوست دارند و بنابراین شطرنج انگیزه آنها را برای حل مسائل بالا برده و اجازه می دهد بصورت منطقی فکر کنند.

 

با توجه به فواید ذکر شده، شطرنج به عنوان برنامه درسی هزاران مدرسه در برخی کشورهای پیشرفته جهان تدریس می شود.

 

شطرنج برترین روش افزایش تمرکزاست.

 

شطرنج یک فرهنگ است .


شطرنج بازی هزار ساله ای است که در سراسر جهان رواج دارد و در برگیرنده ی انبوهی از معلومات و تجارب است.

 

شطرنج میراث کل بشر به شمار می آید.


شطرنج مبنای ریاضیاتی دارد. ریاضیات ابزار پایه ای علم است و زبان تکنولوژی و تفکر سازمان یافته محسوب می شود.


شطرنج قوه شناخت را افزایش میدهد : توجه ، حافظه، هوش و تجزیه و تحلیل، همه برای رشد شخص اهمیت بنیادی دارند.


شطرنج در زندگی روزمره کاربرد دارد.


شطرنج بازیکنان را به الگویی اخلاقی مجهز میکند که با آن میتوان ارزش های معنوی خلق کرد.


شطرنج به ارزیابی خویشتن، رقابت سالم و کار تیمی کمک میکند.


شطرنج به مطالعات مستمر ، تدارک و آماده سازی و ارزیابی شخصی، به عنوان روشی برای رسیدن به هدف های از پیش تعیین شده و به منظور پیشرفت فرد یاری می رساند.


شطرنج میتواند اوقات فراغت کودکان را پر کند.


مطالعه و بازی شطرنج مجذوب کننده است و افراد از آن لذت می برند.


شطرنج فعالیت آموزشی چند جانبه ای است که جوانان را برای ایفای نقش در جامعه مهیا می سازد.

 

در بررسی دانش آموزان دوره متوسطه، که در دوره ابتدایی به آنها شطرنج تدریس شده است روشن شده است که:


قوه تفکر منطقی آنها ارتقاء یافته است . آنها در جریان رشد شناختی خود می آموزند که منطق محسوس یا عملی ( ۹ تا ۱۰ ساله ) و منطق مجرد یا نظری ( ۱۱ تا ۱۲ ساله ) را به کار بندند.

 

مدارج مقدمات شناخت را طی کرده اند و آماده صعود به مدارج بعدی شده اند.


طبقه بندی و مجموعه ها ( نظریه اعداد ) را درک کرده اند.


مسایل را بر حسب کیفیات معنایی دسته بندی کنند ( رده ها و زیر رده ها را تشکیل دهند ) و اجزا را بر اساس متغیر مفروض منظم کنند.


قادرند عملیات اصلی ریاضی ( جمع، ضرب و …) را به خوبی انجام دهند.


می توانند رفته رفته تصورات غیر رایج درباره زمان و مکان خلق کنند.


مفاهیم خط، طول و فاصله را می فهمند.


میتوانند پرسپکتیو را درک کنند و روابط فضایی به وجود آورند.


ظرفیت پذیرش نظم و مقررات و قوه تمرکز در آن ها بیشتر است.


مهیای افزایش استقلال روحی و فکری هستند، به استدلال و تعقل متعادل گرایش دارند، و به ارزش های احترام متقابل توجه بیشتری می کنند.
 

لطفا برای جلوگیری از قطع درختان، به جز موارد بسیار ضروری، ازچاپ روی کاغذ، خودداری فرمایید.

 

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

بازگشت ^