وبلاگ#مهرزادwww.eMZed.ir

خاطرات خلبان بازنشسته، امیر سرتیپ احمد مهرنیا در گفتگوی زنده با صبحانه ایرانی،

 

 

*با سلام و درود  به مهمانان عزیز و کاربران گرامی وبلاگ#مهرزاد، ضمن عرض ادب و احترام به شما، این صفحه به منظور اطلاع رسانی و برای نشر آگاهی و غنی سازی می باشد، خواهشمند است، هر گونه پیشنهاد یا انتقاد را به مدیر سایت بفرمایید.


 

امیر احمد مهرنیا، در کرمانشاه ایران چشم به جهان گشوده است. وی سرتیپ دوم خلبان نورثروپ اف-۵ نیروی هوایی ارتش  بوده که در جنگ ایران و عراق، حضور فعال داشته و در عملیات های رزمی، شرکت داشته است. 


وی پس از بازنشستگی به تحقیق و تألیف کتب مختلف درباره عملیات‌های نیروی هوایی ایران در دوران جنگ ایران و عراق و همچنین تألیف زندگینامه خلبانان و قهرمانان آن جنگ پرداخته‌است. 

 

از جمله تالیفات مطرح وی می‌توان به کتاب حمله به الولید و گروه کتابهای ستاره‌های نبرد هوایی اشاره کرد.

 

خلبان آس به فردی اطلاق می‌شود که در هدایت هواپیماها مهارت و تجربه بسیار بالایی دارد و معمولاً در عملیات‌های نظامی یا پروازهای پیچیده و خطرناک شرکت می‌کند. این اصطلاح بیشتر در زمینه‌های هوانوردی و نظامی استفاده می‌شود و به خلبانانی اشاره دارد که در نبردهای هوایی، موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌اند.

 

خلبان آس و ستاره، در نبردهای هوایی موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده و تعداد زیادی از هواپیماهای دشمن را سرنگون کرده است. البته این اصطلاح بیشتر در جنگ‌های جهانی اول و دوم و به دلیل نوع تجهیزات هواپیماهای جنگنده و نبردهای رو در رو، رایج بود و به خلبانانی اطلاق می‌شد که توانسته بودند تعداد زیادی از هواپیماهای دشمن را ساقط کنند.


یکی از معروف‌ترین خلبانان آس، سابورو ساکای، خلبان نیروی دریایی امپراتوری ژاپن در جنگ جهانی دوم بود. او با سرنگونی تأیید شده ۶۴ فروند هواپیما، یکی از موفق‌ترین خلبانان آس ژاپن به شمار می‌رود.

 

البته این روزها، همراه با توسعه تجهیزات جنگهای الکترونیک و سامانه های هوشمند، شرایط نبردهای مستقیم هوایی بین جنگنده ها، کمتر بوجود می آید.


در ایران نیز خلبانان برجسته‌ای، نامشان در گروه ستارگان آس قرار دارد.  

 

برای تبدیل شدن به یک خلبان، باید مراحل مختلفی را طی کرد، که شامل آموزش‌های تخصصی و کسب تجربه‌های عملی است. در اینجا چند مرحله کلیدی برای رسیدن به این هدف آورده شده است:

 

1. آموزش اولیه پرواز: ابتدا باید گواهینامه خلبانی خصوصی (PPL) را دریافت کنید. این گواهینامه به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان یک خلبان خصوصی پرواز کنید و تجربه اولیه پرواز را کسب کنید.

 

2. گواهینامه خلبانی تجاری (CPL): پس از کسب تجربه کافی با گواهینامه خصوصی، می‌توانید برای دریافت گواهینامه خلبانی تجاری اقدام کنید. این گواهینامه به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان یک خلبان حرفه‌ای فعالیت کنید و برای پروازهای خود دستمزد دریافت کنید.

 

3. آموزش‌های پیشرفته و تخصصی: برای تبدیل شدن به یک خلبان ماهر، نیاز به آموزش‌های پیشرفته در زمینه‌های مختلف مانند تاکتیک‌های هوانوردی، پرواز در شرایط سخت و استفاده از تجهیزات پیشرفته دارید. این آموزش‌ها معمولاً در مدارس نظامی یا مراکز آموزش خلبانی پیشرفته ارائه می‌شوند.

 

4. کسب تجربه عملی: تجربه عملی یکی از مهم‌ترین عوامل در تبدیل شدن به یک خلبان ماهر می باشد. باید ساعت‌های زیادی را در پروازهای مختلف و در شرایط گوناگون پرواز کنید، تا مهارت‌های خود را بهبود بخشید و تجربه لازم را کسب کنید.

 


 

 

لطفا برای جلوگیری از قطع درختان، به جز موارد بسیار ضروری، ازچاپ روی کاغذ، خودداری فرمایید.

غنی سازی برای کار آفرینی و مدیریت با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات

enriching   Management  &  Entrepreneurship by Information and Communications Technology

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

بازگشت ^