وبلاگ#مهرزادwww.eMZed.ir

معرفی کتاب مدیریت راهبردی تبلیغات

 

 

" با سلام و درود  به مهمانان عزیز و کاربران گرامی وبلاگ مهرزاد، ضمن عرض ادب و احترام به شما، این صفحه به منظور اطلاع رسانی و برای نشر آگاهی  و غنی سازی می باشد،
خواهشمند است، هر گونه پیشنهاد یا انتقاد را به مدیر سایت بفرمایید."


کتاب مدیریت راهبردی تبلیغات، نوشته لاری پرسی و ریچارد الیوت، تحقیق و تدوین مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های تجارت جهانی گوهریان می باشد، که توسط  شرکت  چاپ و نشر  بازرگانی به بازار عرضه شده است. این کتاب مقدمه‌ای بر توصیف انواع مختلف تبلیغات و رسانه‌ها است. نکته حائز اهمیت در این مبحث آگاهی مدیران از نحوه عملکرد تبلیغات و راهکارهای کلیدی در ایجاد تبلیغات مؤثر و یا روش‌های دیگر ارتباطات بازاریابی است. 

 

خوانندگان این کتاب بیشتر ترجیح می‌دهند تا به‌جای قرار گرفتن در دنیای خلاق و بی برنامه، به‌منزله بخشی از مدیریت محسوب شوند که مربوط به تولید واقعی تبلیغات است. شما چه در جایگاه مدیری که به‌طور مستقیم با بازاریابی برند در ارتباط است و چه در جایگاه مدیر ارشد شرکت، باید در خصوص موضع‌گیری راهبردی شرکت و نقشی که تبلیغات و ارتباطات بازاریابی دیگر در رسیدن به اهداف بازاریابی برند موردنظر ایفا می‌کند، تصمیم‌گیری کنید، این کتاب حاوی مفاهیم بنیادی برای اتخاذ این تصمیم نهایی است.

 

 در این کتاب به این نکته اشاره کرده‌ایم که آنچه نوشته ما را از سایر کتاب‌های مرتبط متفاوت می‌سازد، تطبیق جهت‌گیری‌های راهبردهای بسیار خاص با موضوعات مختلف است. این کتاب مقدمه‌ای بر توصیف انواع مختلف تبلیغات و رسانه‌هاست.

 

برای اجرا کردن این مفاهیم با ارجاع کلی به تبلیغات ادامه می‌دهیم و برای درک بهتر آن بیشتر از مثال‌های مشتری مداری استفاده می‌نماییم. این امر تنها به دلیل آشنایی بیشتر مردم با تبلیغات محصولات و خدمات است، که شامل آگهی‌های ارتقاء تجارت یا تبلیغات بین شرکت‌ها می‌شود. درواقع تمامی اشکال ارتباطات بازاریابی، همچون تبلیغات مؤسسه‌ای بین شرکت‌ها و خرده‌فروشی مهم هستند، اما آنچه را که باید صرف‌نظر از نوع ارتباطات بازاریابی یا مخاطب‌های درگیر شده به خاطر بسپاریم، اصول اصلی برنامه‌ریزی راهبردی است و این‌که افراد چگونه پیام را به گونه‌ای غیر مشابه پردازش می‌کنند. وقتی در مورد تبلیغ یک محصول یا خدمت صحبت می‌کنیم، می‌توانیم درمورد موقعیت بین شرکت‌ها نیز بحث کنیم. درواقع برنامه‌ریزی راهبردی و اصول ارتباطات مانند هم هستند.

 

نویسنده: لاری پرسی و ریچارد الیوت
ترجمه: محمد ابراهیم گوهریان  و  مهران زرعکانی
ناشر: چاپ ونشر بازرگانی
زبان: فارسي
نوبت چاپ: اول
سال چاپ:1399 
موضوع اصلی: دانشگاهی/ علوم انسانی و مدیریت
شابک : 9789644688355


کتاب مدیریت راهبردی تبلیغات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟
این کتاب به علاقه‌مندان  کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار و بازاریابی پیشنهاد می‌شود.

کتاب مدیریت راهبردی تبلیغات، نسخهPDF هم دارد که از طریق برنامه های کتاب خوان، قابل دریافت و استفاده است.

 

نویسندگان این کتاب، مروری بر تبلیغات و آگهی‌های پیشبردی دارند، برنامه‌ریزی و توسعه برنامه راهبردی، اجرایی ساختن و یکپارچه‌سازی آگهی‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی را مطرح  و بررسی می کنند.

این کتاب از پنج بخش اصلی به شرح زیر تشکیل شده است:


بخش اول: مروری بر تبلیغات و آگهی‌های پیشبردی
بخش دوم: ملاحظات در برنامه‌ریزی
بخش سوم: توسعه برنامه راهبردی
بخش چهارم: اجرایی ساختن
بخش پنجم: یکپارچه‌سازی و آگهی‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی


قسمتی از کتاب مدیریت راهبردی تبلیغات
 ذکر این موضوع مهم است که آگهی‌کردن و تبلیغ فقط یک بخش از برنامه‌ریزی بازاریابی است. موارد کلیدی دیگر در بازاریابی شامل ترتیب‌دهی عرضه کالا به بازار است. برای مثال اطمینان داشته باشیم محصولی که عرضه شده است در اندازه، شکل و رنگ درست تهیه شده باشد (ساختار قیمت‌گذاری و توزیع هم بخش دیگر آن است) همان چیزی که چهار لازمه بازاریابی نامیده می شود: پیشبرد، محصول، قیمت و مکان عرضه، در حقیقت، آگهی‌کردن فقط یکی از عناصر پیشبرد و یا بخش ارتباط بازاریابی در برنامه بازاریابی است.

 

در یکی از فصل ها  به موضوع آمیزه بازاریابی پرداخته ایم. علاوه بر فعالیت‌های تبلیغاتی، روابط‌عمومی و فروش شخصی نیز جزء آمیزه بازاریابی می‌شود. در فصل دیگر، درباره راهبردی نزدیک، میان آگهی‌کردن و فعالیت‌های تبلیغاتی دیگر بحث کرده‌ایم. البته به این معنی نیست که رابطه‌ای میان آگهی‌کردن و روابط‌عمومی یا فروش‌های شخصی وجود ندارد، بلکه این رابطه مخصوص میان تبلیغات و آگهی‌کنندگان صنعتی و شرکتی نیز برقرار است. اما بودجه‌ها و گروه کارمندان مربوط به فروش شخصی و ارتباطات عمومی با گروه آگهی و تبلیغ متفاوت‌اند. رابطه به‌خصوصی در آگهی‌دهندگان صنعتی و سازمانی وجود دارد. هرچند بودجه‌ها و کارکنانی که با فروش فردی و روابط‌عمومی درگیرند، به جداشدن از تبلیغات و آگهی‌های ترویجی منتهی می‌شوند. درحالی‌که تعریف ساده روابط‌عمومی، آگهی قبل از فروش است،

 

مفاهیم بیشتری درباره آن تعریف وجود دارد، که هریک می‌تواند یک‌فصل کامل از جنبه‌های گوناگون روابط‌عمومی را دربر گیرد. برای اهدافمان نیاز است به یاد داشته باشیم، موضعی که در تبلیغات اتخاذ می‌شود، باید با داستانی که از طریق روابط‌عمومی بیان می‌شود، سازگاری داشته باشد. همین مطلب درباره مواد قابل‌استفاده در فروش شخصی از جمله کاتالوگ، بروشور، تحویل خدمات و نیروی فروش نیز صادق است. یک مسئولیت اضافی در آگهی‌کردن این است که باید نیروی قبل از فروش را آماده کنیم تا زمینه را برای فروشندگی مهیا کنند. برای این کار، پیام فروش باید هماهنگ با تمام جنبه‌های دیگر ارتباط بازاریابی و فقط برای یک برند باشد.

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

بازگشت ^