وبلاگ#مهرزادwww.eMZed.ir

کتاب تمايز يا نابودی، اثر جک تراوت،

 

*با سلام و درود  به مهمانان عزیز و کاربران گرامی وبلاگ#مهرزاد، ضمن عرض ادب و احترام به شما، این صفحه به منظور اطلاع رسانی و برای نشر آگاهی و غنی سازی می باشد، خواهشمند است، هر گونه پیشنهاد یا انتقاد را به مدیر سایت بفرمایید.

 


 

DIFFERENTIATE OR DIE,x

Survival in Our Era of Killer Competition,x

کتاب تمايز يا نابودی، اثر جک تراوت، مترجم دکتر میراحمدامیرشاهی، 

 

اشتیاق شرکتها برای رشد مداوم، غالبا منجر به گیر افتادن آنها در تله همه چیز برای همه افراد می شود و این مساله به نوبه خود وجوه تمایز آنها را از بین خواهد برد.

شما می توانید در هر کجا متمایز باشید، اما نمی توانید در همه جا با یک ایده واحد متمایز شوید. 

 

بهترین مدیر عامل ها، آنهایی هستند که طراحی راهبردهای اصلی شرکتشان را خود به عهده می گیرند.

مدیران ارشد هر سازمان مسئولیت حصول اطمینان در مورد تدوین لازم، درباره تمایز و حفظ و راهبرد این تمایز، برقراری ارتباطات موثر و پاسداری از آنها را به عهده دارند. 

 

اولین بودن یک ایده متمایز کننده است.
اولین کسی که قله را فتح کرده است از اعتبار خاصی برخوردار است.


دانشگاه هاروارد اولین دانشگاه مدیریت در آمریکا بود. ذهنیت مردم آمریکا هنوز هم این دانشگاه را پیشگام می داند.

 


همچنین اگر یک محصول متمایز، خدمات یا کالا، ساخته اید. دنیا به صورت خودکار به سراغ شما نخواهد آمد. 

می بایست تمایز خود را به اطلاع دیگران برسانید ولی در اطلاع رسانی در تمایز خود، به افراط کشیده نشوید.

 


مدیران هوشمند، هر روز صبح، با این سؤال و دغدغه فکری کار خود را آغاز می کنند که چرا مشتری باید از میان این همه گزینه، کالا یا خدمت سازمان ما را خریداری کند؟

در چنین شرایطی بهترین استراتژی، تمرکز بر روی نقاط قوت است. 

 

مدیران هوشیار می دانند که رمز پیروزی در چنین بازاری، تمرکز برروی تمایز می باشد و لذا به شدت از افتادن در دام همه چیز برای همگان پرهیز می کنند و تلاش دارند تا وجوه تمایز خود را حفظ کرده و هر روز پررنگ تر بسازند.


بنابراین، هر سازمان برای ادامه حیات خود در بازارهای کنونی نیاز دارد که دارای تمایز باشد و مدیران، استراتژی های سازمانشان را باید با آن همسو نمایند.

 

البته در بعضی ازمواقع اشتباه درانتخاب عوامل تمایز، در کوتاه مدت برای سازمان ایجاد سود می کند، ولی در بلند مدت سازمان را به نابودی می کشاند.

 

این کتاب می تواند به مدیران کمک نماید، تا با شناسایی این عوامل متمایز کننده، موفقیت بلند مدت را نصیب سازمان نمایند و مدیران می توانند، با مطالعه ی این کتاب در تعیین استراتژی های خود بسیار موفق ترعمل نمایند.

 

جک تراوت، نویسنده کتاب تمایز یا نابودی، به مدیران هشدار می دهد که  موتور بازارهای رقابتی، حق انتخاب توسط مشتری است و گاهی گزینه های مناسب متعددی در بازار برای مشتریان آماده شده و اگر مرتکب اشتباه شوید، برایتان گران تمام خواهد شد.

 

در چنین شرایطی، رقبا کسب و کارتان را از چنگتان بیرون می آورند و بازپس گیری آن خیلی آسان نیست. 
متاسفانه شرکت هایی که این واقعیت ها را درک نکنند، از بین می روند.

 


 

 

لطفا برای جلوگیری از قطع درختان، به جز موارد بسیار ضروری، ازچاپ روی کاغذ، خودداری فرمایید.

غنی سازی برای کار آفرینی و مدیریت با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات

enriching   Management  &  Entrepreneurship by Information and Communications Technology

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

بازگشت ^